Hakusanamainonnan lyhyt oppimäärä

http://melroth.com/?komp=credit-suisse-options-trading&74c=16 Viime vuoden lopulla päätin siirtyä rytinällä uuteen tutustumalla digitaaliseen markkinointiin AdWords Akatemia -koulutusohjelman kautta. Lyhyessä ajassa olen oppinut jos jonkinlaisen määrän kolmikirjaimisia kirjainyhdistelmiä ja saanut kuulla useamman suusta kuinka data on uusi musta. Olen myös oppinut, että teoria kannattelee vain alkumatkan. Tie AdWords-guruksi löytyy kuitenkin suunnitelmallisella tekemisellä ja testaamisella, analysoimalla ja oivaltamalla, pohtimalla, analysoimalla ja (mainitsinko jo?) analysoimalla.

http://www.bdsak.com/?lifter=choosing-a-trading-system-that-actually-works&16e=63 Suomalaiset tekevät päivittäin noin 30 miljoonaa hakua. Consumer Barometerin tekemän tutkimuksen mukaan 55 prosenttia suomalaisista etsii tietoa verkosta ennen ostamista. Nähdessämme tv-mainoksen googletamme lisätietoja tuotteesta tai palvelusta sekä haemme keskustelupalstoilta käyttäjäkokemuksia jo kauan ennen kuin ehdimme mennä kauppaan.

http://dijitalkss.com/js/junior-scoop-gown-bridesmaid-dresses-k7vw.html Googleen naputeltuja hakuja on استراتيجية سلخ فروة الرأس الخيارات الثنائية John Batelle nimittänytkin aikomusten tietopankiksi – ne kertovat haun tekijän motiiveista, toiveista ja tavoitteista enemmän kuin mitkään kohderyhmätutkimukset.

Totuuden hetki – kuinka tavoitat kuluttajan

this contact form Hakukonemarkkinoinnin ja hakukoneoptimoinnin avulla on mahdollisuus tavoittaa kuluttaja juuri sillä hetkellä kun hän osoittaa kiinnostusta – ottaa esille kännykän tai kannettavan tai jonkin muun laitteen ja etsii tietoa tällä kyseisellä hetkellä kiinnostavasta tuotteesta tai palvelusta. Tästä hetkestä käytetäänkin nimitystä zero moment of truth.

Currency trading class weekend AdWordsin kautta hankittu, maksettu hakukonenäkyvyys on tärkeä kolmesta syystä:

  1. Tavoitat kohderyhmäsi tehokkaasti.
  2. Autat käyttäjää jo ennen ensimmäistä yhteydenottoa ohjaamalla hänet relevantin tiedon pariin.
  3. Saat enemmän palstatilaa hakutulossivulla. Maksetut AdWords-mainokset ja orgaaniset hakutulokset tuovat yhdessä taatusti enemmän liikennettä.

Mistä AdWordsissa kannattaa aloittaa?

navigate here AdWordsissa kaikki alkaa kohderyhmän tuntemisesta. Erinomainen tuntemus siitä, millä hakusanoilla yritystäsi tai palveluasi haetaan takaa AdWordsin mahdollisimman tehokkaan ja tuloksekkaan hyödyntämisen. Mieti millä hakusanoilla itse hakisit tuotteitasi tai palveluitasi – olisivatko naputtelemasi hakusanat tarkkoja, laajoja vai lauseen muodossa olevia. Muista myös negatiiviset avainsanat; niiden käyttäminen estää mainoksia näkymästä henkilöille, jotka eivät ole kohderyhmääsi. Apunasi avainsanojen mietinnässä on esimerkiksi Keyword Planner.

click here AdWords-kampanjoinnissa on tärkeää, että mainostekstit ja avainsanat puhuvat samaa kieltä sen laskeutumissivun kanssa, jonne vierailijoita ohjaat. Google arvottaa avainsanat laatupisteillä (1–10), jotka ovat arvio mainostesi ja kyseisen avainsanan käynnistämän laskeutumissivun laadusta. Kaikki vaikuttaa kaikkeen – parantamalla laatupisteitäsi (tarjoamalla asiakkaillesi relevanttia sisältöä) Google palkitsee sinut edullisemmilla avainsanojen hinnoilla. Laskeutumissivun, kuten yleisimmin kotisivujen kuntoa voi tarkastella esimerkiksi Pagespeed Insight -työkalun avulla.

this website Tavoitteiden tulee olla realistisia ja mitattavia tavoittelet sitten uutiskirjeellesi tilaajia tai verkkokaupallesi asiakkaita. Päästyäsi tavoitteeseesi muista itsesi palkitseminen – tuuleta molemmat kädet ilmassa.

Kommentoi

Samankaltaisia

Tekstiin ankkuroidut CTA:t – tehokkain tapa aktivoida lukijoita

21.05.2016

Yritysbloggaamisessa muun sisällöntuotannon tapaan on tärkeää saada aikaan toimintaa. Usein lukijoita pyritäänkin aktivoimaan kunkin blogipostauksen perään liitettävällä call-to-action-kehotuksilla (CTA). CTA:t ovat kuitenkin usein melko tehottomia.

Lue lisää ››››

Call-to-action (CTA) – 12 esimerkkiä

06.10.2015

Call-to-action on konkreettinen toimintakehotus, joka auttaa ja aktivoi potentiaalisia asiakkaita tekemään haluttuja toimintoja. Lue 12 toimivaa esimerkkiä, joita voit hyödyntää omassa työssäsi.

Lue lisää ››››

Mobiiliystävällisyys on tärkeää käyttäjille ja hakukoneille

17.04.2015

Responsiivisuudesta ja mobiilin tärkeydestä ollaan puhuttu jo vuosia ja niiden pitäisi olla itsestäänselvyyksiä. Googlen algoritmipäivityksen myötä, mobiiliystävällisyys joutuu tarkempaan syyniin.

Lue lisää ››››

Hakusanamainonta (SEM) – tunnethan nämä termit

11.03.2015

Verkkomarkkinointia suunniteltaessa tai ostaessa ei voi olla törmäämättä termiin hakusanamainonta. Listasimme olennaista sanastoa, joka palvelee niin hakusanamainonnan ostajaa kuin myös markkinoinnin ammattilaisia.

Lue lisää ››››

Hakukoneoptimoinnista – mitä toimistosi ei sinulle kertonut

27.02.2015

Vanhat niksit eivät ole poistuneet mihinkään. Sivustojen pitää edelleen olla teknisesti ”viritettyjä” hakukoneita varten, ja laadukkaita linkkejä pitää edelleen haalia. Suurin muutos on tapahtunut sisällössä.

Lue lisää ››››