Kohdentaminen ei yksin riitä

go Mainonnan kohdentamisesta puhutaan tällä hetkellä ehkä enemmän kuin koskaan aikaisemmin. On ohjelmallista ostamista, dynaamisia bannereita, personoituja uutiskirjeitä, uudelleenmarkkinointia – siis vaikka mitä. Helsingin Sanomien artikkelissa puhuttiin jopa taikuudesta. Ja jottei touhu ihan karkaisi käsistä, EU on valmistelemassa tietosuoja-asetusta, jotta saisimme muun muassa kohdentamiselle, profiloinnille ja muulle internet-taikuudelle yhteiset pelisäännöt.

binäre optionen bokay template Mainonnan kohdentamismahdollisuudet ovat menneet viimeisten vuosien aikana niin suurin harppauksin eteenpäin, että jopa meidän, alalla toimivien, on välillä vaikea pysyä vauhdissa mukana. Kohdentamista voidaan tehdä lähes reaaliajassa, eri päätelaitteiden välillä sujuvasti surffaten. Tulevaisuudessa puettavat älylaitteet, esineiden internet sekä älylompakot tuovat vielä oman pikantin lisänsä mainonnan kohdentamismahdollisuuksiin.

Kohdennus kunnossa, mutta kauppa ei käy

source link Ajatellaan tilanne, jossa mainoksen layout on viimeisen päälle huomiota herättävä ja onnistunut. Parhaat mainosverkostot on viritetty tuuttaamaan mainosta sellaisella volyymilla, että Zalandokin kalpenee. Ja tätä mainontaa esitetään toki vain sille oikealle, tarkkaan valitulle kohdeyleisölle. Eikö nyt pitäisi siis olla päivänselvä asia, että kohta ovipumppu huutaa hoosiannaa ja verkkokaupan palvelinkapasiteetti loppuu kesken?

binära optioner testkonto Näemme ja koemme mainontaa järkyttävän suuren määrän joka ikinen päivä. Osa on kohdennettua, osa ei. Vaikka mainos olisi kohdennettu juuri minulle, 34-vuotiaalle, matkailusta, koripallosta ja hyvästä ruuasta pitävälle miehenalulle Espoosta, saisiko se minut ostamaan? Todennäköisesti ei. Olemme jo niin tottuneita näkemään ja kokemaan mainontaa, että useimmiten emme sitä huomaa – tai huomioi. Luovinkaan mainos ei sellaisenaan saa meitä vielä vakuuttumaan ja tekemään ostopäätöstä. Ei, vaikka mainos olisi kuinka kohdennettu. Tarvitaan jotain siihen lisäksi.

Mainonta herättää huomion, sisältö myy

köpa Viagra bali Mainoskampanjan epäonnistuminen laitetaan usein mainoksen suunnittelijan tai kampanjan ylläpitäjän piikkiin. Mainos ei ollut tarpeeksi puhutteleva ja mainonnan kohdennus tai mediavalinnat menivät pieleen. Joskus asia on toki näin, mutta kokemukseni mukaan todellinen syy tulee vastaan usein vasta klikin jälkeen.

demo facili trading online gratis Uskon, että monissa tapauksissa mainonnan teho voitaisiin vähintään tuplata, jos sisältöön panostettaisiin rahallisesti edes viidesosa mainonnan budjeteista. Kun asiakas on työllä ja tuskalla saatu brändin pariin, miksi ei tehtäisi kaikkea, jotta kokemuksesta tulisi paras mahdollinen? Laskeutumissivun sisällön tulisi olla  – aivan kuten mainonnankin  –  personoitua, aktivoivaa ja ohjata ostopolulla eteenpäin. Kun asiakkaan huomio on mainonnan keinoin saatu, on meillä vihdoinkin aikaa vakuuttaa asiakas ja myydä.

Kiinnostuitko, miten mainonnan tuloksia voi parantaa sisältömarkkinoinnin avulla? Tilaa opas

Kommentoi

Samankaltaisia

Viisi TED-puhetta sisältömarkkinoijalle

29.09.2016

Myy poimi viisi inspiroivaa TED-puhetta, jotka jokaisen sisältömarkkinoijan pitäisi katsoa.

Lue lisää ››››

Kun videobloggaajasta tuli media

15.09.2016

YouTube-tähti Soikku julkaisi viime viikolla oman mobiilisovelluksensa. Se kertoo mediamaiseman muutoksesta, jossa jokainen voi olla media. Mitä merkitystä sillä on sisältömarkkinoinnille?

Lue lisää ››››

Snapchat - mitä se tarkoittaa markkinoijille?

05.09.2016

Snapchat on varsinkin nuorien suosiossa oleva kuvaviestintäpalvelu, jonka avulla jaetaan arjen hauskoja hetkiä. Tämä koko ajan suositumpi sovellus on myös todella tehokas markkinoinnin kannalta, ja sitä kannattaisi hyödyntää.

Lue lisää ››››

Terveysalan markkinoinnin uusi aikakausi

18.11.2015

Sisältömarkkinointi on mullistanut terveys- ja lääkealan markkinoinnin mahdollisuudet viimeisten vuosien aikana. Verkossa kaiken sisällön on oltava kuluttajaa kiinnostavaa ja terveysaiheiden helposti ymmärrettäviä.

Lue lisää ››››

Näin kirjoitat kiinnostavasti blogissasi

15.10.2015

Näillä yhdeksällä neuvolla kirjoitat kiinnostavammin. Lue ja ota askeleet kohti parempia blogipostauksia.

Lue lisää ››››

Usein kysytyt kysymykset sisältömarkkinoinnista

03.09.2015

Sisältömarkkinointi herättää paljon kysymyksiä yrityksissä. Kokosimme yhteen yleisimmät sisältömarkkinointia koskevat kysymykset ja vastasimme niihin.

Lue lisää ››››

Yritysbloggaamisen sietämätön vaikeus

02.09.2015

Yritysblogi on yritysviestinnän arkkityyppi, joka sisältömarkkinoinnin seurakunnassa katsotaan välttämättömäksi osaksi uuden ajan sisältömarkkinointi-mixiä. Mutta eihän se yritysbloggaaminen helppoa ole: ensin loppuvat resurssit ja sitten ideat.

Lue lisää ››››

Miksi markkinoinnin automaatio kannattaa?

13.08.2015

Markkinoinnin logiikka on muuttunut ja valta on siirtynyt myyjältä ostajalle. Yli 60 prosenttia ostopäätöksestä on tehty ennen ensimmäistä kontaktia palveluntarjoajaan. Markkinoinnin automaation avulla saat enemmän irti samoilla resursseilla.

Lue lisää ››››

Sisältömarkkinoinnin suunnitelman ABC

03.07.2015

Ammattimaisesti tehty sisältömarkkinointi maksaa itsensä moninkertaisesti takaisin. Menestyksekkään sisältömarkkinoinnin takana on aina kuitenkin tarkkaan mietitty sisältösuunnitelma. Kuinka se tehdään?

Lue lisää ››››

Miten sisällöntuotanto pidetään vauhdissa kesälläkin

24.06.2015

Vaikka toimisto hiljenisikin heinäkuussa, eivät suomalaiset lopeta kuluttamasta sisältöjä kesälläkään. Poimi vinkkimme siihen, miten pidät yritysblogin vireänä kesälläkin!

Lue lisää ››››

Lisämyyntiä lomalla

08.06.2015

Moni vilkuilee sähköpostiaan lomallakin, sillä bisnes ei saa pysähtyä hetkeksikään. Mutta miten pitää myynti kuumana kesälläkin (ja olla itse kuitenkin lomalla)?

Lue lisää ››››

Nokkela hyötyy toisen some-kohusta

13.05.2015

Kuvamuokkaus venäläisjääkiekkoilijasta sai aikaan some-kohun. Suomalaiset voittivat illan jääkiekko-ottelun, mutta ketkä selvisivät kuva-kohusta voittajina?

Lue lisää ››››

Asiakaskokemus – digitaalisen markkinoinnin vahvin trendi 2015

17.04.2015

Adoben uusimman digitaalisen markkinoinnin tutkimuksen mukaan asiakaskokemus on digitaalisen markkinoinnin vahvin trendi tällä hetkellä. Lue lisää!

Lue lisää ››››

Sisältömarkkinoinnin ulkoistaminen kannattaa

07.04.2015

Joskus pelkkä sparrailu ulkopuolisen kumppanin kanssa riittää. Joskus laajempi vastuunsiirto tuottaa parempia tuloksia. Joskus koko sisältömarkkinoinnin ulkoistaminen on ainoa keino.

Lue lisää ››››

Aku Ankka

06.03.2015

Duckenheim-kampanjan tavoitteena oli juhlistaa 80-vuotiasta Aku Ankkaa tavalla, joka palvelee sekä aikuisten nostalgian nälkää että lasten ja nuorten digijanoa. Ilmiöittämisen avulla haluttiin korostaa Aku Ankan ajankohtaisuutta.

Lue lisää ››››

Markkinointi on mahdotonta ilman hyvää sisältöä

04.03.2015

Sisältömarkkinointi ei ole markkinointiviestinnän osa-alue. Se on tapa tehdä ja tarkastella markkinointia jatkuvana prosessina, jonka keskiössä on puhutteleva ja palveleva sisältö.

Lue lisää ››››

Sisältöjä suoraan sydämiin

26.02.2015

Hyvin suunnitellut ja toteutetut sisällöt tekevät yrityksen tai yhteisön brändin eläväksi ja tuovat sen lähemmäksi yleisöään. Kohderyhmät kohdataan heille relevanteissa kanavissa ja heidän omilla ehdoillaan.

Lue lisää ››››