Miten saada lisää seuraajia Twitterissä?

Twitter on täynnä mahdollisuuksia luoda kontakteja ja saada seuraajia, sillä sisältöä jakavia henkilöitä ja yrityksiä on paljon. Aktiivisia käyttäjiä on maailmanlaajuisesti kuukaudessa 316 miljoonaa, ja Suomessakin jo 20 % sosiaalisen median käyttäjistä on Twitterissä.

Mitä hyötyä seuraajista on sinulle?

Seuraajat varmistavat, että pääset kuuluville kertomaan tiedoistasi ja taidoistasi sekä yrityksesi mahtavasta tarjoomasta ja palvelujesi erinomaisuudesta. He myös todennäköisemmin jakavat viestejäsi eteenpäin. Hashtagien käyttö toimii erityisen hyvänä apurina siinä vaiheessa, kun oma seuraajakunta on vielä pieni.

Mitä seuraajien saaminen edellyttää?

Twitter vaatii aktiivisuutta ja määrätietoisuutta, joten ole valmis panostamaan siihen. Allokoi itsellesi esimerkiksi päivittäin 15–20 minuuttia jaettuna kahteen istuntoon. Ole osa nykyhetkeä ja muutosta, läsnä keskusteluissa ja hanki brändillesi (henkilö tai yritys) lisää seuraajia, yleisöä, auktoriteettia – ja bisnestä.

Nykyään Twitterissä on mahdollista mainostaa ja twiittien ajastamisessa voi käyttää apuna palvelua, kuten Twitter Ads, mutta keskityn tällä kertaa varmasti täysin maksuttomiin, luotettaviin ja yksinkertaisiin vinkkeihin.

Kirjoitin käyttöösi 12 parasta vinkkiä, joilla hankit seuraajia Twitterissä

  1. Tee tai muokkaa profiilistasi houkutteleva ja oman näköisesi valitsemalla imagollesi sopivat kuvat (profiili- ja taustakuva) sekä kirjoittamalla osuva esittelyteksti, jossa myös linkki nettisivuillesi (muista, että käyttämäsi sanat vaikuttavat Twitter-hakuihin)
  2. Etsi uusia liiketoiminnallesi relevantteja ihmisiä ja brändejä Twitterissä ja seuraa heitä (Osa heistä todennäköisesti seuraa sinua takaisin)
  3. Twiittaa, jaa ja kommentoi säännöllisesti ja useamman kerran päivässä, sillä siten saat näkyvyyttä seuraajiesi keskuudessa (Muista: määrä ei saa korvata laatua)
  4. Käytä twiiteissäsi osuvia hashtageja, sillä ne siivittävät viestisi verkostoasi laajemmalle (erityisesti ne #, jotka edistävät liiketoimintaasi, tavoitteitasi ja strategiaasi) Itse olen viime aikoina hyödyntänyt seuraavia hashtageja: #markkinointi, #sisältömarkkinointi ja #sosiaalinenmedia.
  5. Twiittaa myös viikonloppuna, jos työajan ulkopuolinen viestiminen sopii brändillesi ja tuo lisäarvoa seuraajillesi
  6. Twiittaa vetoavaa sisältöä, jota todennäköisesti jaetaan, eli käytä aina linkkejä sekä kuvia vaihtelevasti. (Muista myös, että inspiroivia ja henkeä kohottavia viestejä on pieni kynnys tykätä ja jakaa)
  7. Jaa tekemäsi uniikki sisältö (esim. blogijulkaisusi tai laatimasi raportti) aluksi muutaman kerran päivässä ja sen jälkeen harvemmin muutaman kerran parin viikon välein, sillä yhden twiitin ikä on noin 18 minuuttia
  8. Twiittaa valitsemiesi edelläkävijöiden ja prospektiesi kanssa ja muista käyttää @-merkkiä nimen yhteydessä, kun mainitset heidät twiitissä, sillä pelkkä nimi ei riitä. (Jos aloitat twiittisi @nimellä viesti ei näy muiden striimeissä, mutta on kuitenkin löydettävissä omasta profiilistasi ja haun kautta)
  9. Sisällytä Twitter-tilisi seuraa-nappi nettisivuillesi ja varmista, että kaikki nettisivujesi sisältö on helposti jaettavissa Twitterin jaa-napin painalluksella
  10. Sisällytä Twitter-tilisi linkki muihin sosiaalisen median kanaviisi ja Twitter-nimesi kirjoitettuna jaettaviin painotuotteisiin, kuten käyntikortteihin jne
  11. Pyydä asiakkaitasi ja sähköpostilistallasi olevia seuraamaan yritystäsi Twitterissä perustellen, että he saavat aina ajankohtaisia tietoja ja näkemyksiä asiantuntijalta (voit myös itse ensin alkaa seurata heitä Twitterissä, jolla myös varmistat, että pyydät vain Twitterissä olevia seuraajiksi)
  12. Twiittaamalla teet eräänlaista sisältömarkkinointia, sillä twiitit ovat sisältöjä, jotka pysyvät tililläsi. Usein uusi kiinnostunut henkilö tutustuu tiliisi ja aiempiin twiitteihisi arvioidakseen kuka olet ja kannattaako sinua seurata (Panosta aina twiittien korkeaan laatuun ja asiantuntemukseen, se huomioidaan kyllä)
Näillä neuvoilla olet askeleen lähempänä saada uusia Twitter-seuraajia ja onnistumista Twitterissä! Valjasta Twitter työkaluksi palvelemaan liiketoimintaasi ja tavoitteitasi!

Seuraa Myyn Twitter-tiliä (@viestintamyy)


Kommentoi

Samankaltaisia

Miten aktivoida kohderyhmät Facebookissa mainonnan avulla?

find this 13.07.2015

köp Cialis 10 mg Facebook-mainonnalla saavutetaan näkyvyyttä mutta myös kohderyhmän aktivointia ja konkreettista konversiota: kävijöitä mainostamallesi sivustolle ja myyntiä tms. liiketoiminnan tavoitteista riippuen.

Lue lisää ››››

Uutiskirjeen uusi elämä – sähköpostimarkkinointi 2015

13.03.2015

Kanavat kehittyvät, koska tapamme kommunikoida kehittyvät. Ja selvitäkseen on myös uutiskirjeiden kehityttävä. Mitä siis pitää ottaa huomioon sähköpostimarkkinoinnissa vuonna 2015?

Lue lisää ››››

RAY: Työtä, kiitos!

04.03.2015

RAY:n Paikka auki –avustusohjelma lanseerattiin onnistuneesti sosiaali- ja terveysalan järjestöille, nuorille ja vaikuttajille. Vahva konsepti, Työtä, kiitos!, nosti nuoret aktiivisina toimijoina viestinnän keskiöön ja haastoi sidosryhmät toimintaan.

Lue lisää ››››

Ansaittu media pitää ansaita

02.03.2015

Nykypäivänä ansaittu media pitää ja sen voi ansaita, sisältömarkkinoinnilla. Jos sisältö palvelee kuluttajaa ja hän kokee sen niin hyödylliseksi, että jakaa sisällön omissa verkostoissaan. Tällöin omakin media muuttuu ansaituksi.

Lue lisää ››››