Natiivimainonta blogeissa – kolme vinkkiä mainostajille

sistema de comercio entre españa y america Blogit ovat mainosmedia siinä missä mikä tahansa muukin digitaalisen median ilmentymä ja ne voidaan valjastaa mainostajien käyttöön. Digimainonnan muodot staattisista ja liikkuvista bannereista retargetointimahdollisuuksiin ja natiivimainontaan onnistuvatkin myös blogiympäristössä.

أربح المال اليوم Natiivimainonta ei kuitenkaan blogeissa tarkoita samaa kuin muualla digissä. Yleisen määritelmän mukaan natiivimainonta on julkaisualustaan sopivaa ”luonnollista” sisältöä, joka on kuitenkin maksettu mainos. Tämä siis tarkoittaa sitä, että mainostaja ostaa natiivimainokselleen mainospaikan ja täyttää sen haluamallaan sisällöllä, joka muistuttaa julkaisuympäristön muita sisältöjä.

purchase cytotec in Newark New Jersey Blogien natiivimainonta – tutummin blogiyhteistyö tai sisältöyhteistyö – koostuu monesta epävarmuustekijästä, jotka erottavat sen muusta natiivimainonnasta. Ensinäkin bloggaaja päättää omien mieltymystensä ja arvojensa perusteella, mitä brändejä, tuotteita ja palveluita hän haluaa blogissaan tuoda esiin. Mainostaja ei siis välttämättä pääse juuri siihen blogiin, johon on alunperin suunnitellut.

candele giapponesi e optioni binarie Bloggaaja myös tuottaa ja toimittaa blogisisältönsä aina itse. Mainostaja ei siis voi tehdä (ja harvemmin edes tarkasti etukäteen suunnitella) sisältöä valmiiksi ja olettaa, että se ilmestyy sellaisenaan blogiin. Lisäksi bloggaajalla on täysi vapaus päättää, koska blogiteksti julkaistaan. Mainostaja ei siis voi ostaa mainospaikkaa tietylle ajankohdalle – toki toiveita julkaisuajankohdasta voi esittää.

wer hat erfahrungen mit anyoption Tarjoamistaan haasteista huolimatta blogiyhteistyö on edelleen yksi kustannustehokkaimmista tavoista päästä lähelle tiettyjä kohderyhmiä. Blogiyhteistyön avulla mainostajat voivat lähestyä kuluttajia bloggaajien äänellä ja todistetusti myös vaikuttaa ostopäätöksiin tehokkaasti. Miten siis hyödyntää blogiyhteistyön mahdollisuudet parhaalla mahdollisella tavalla?

1. Kilpailuta

billig Viagra sverige Blogiyhteistyön villit ja vapaat vuodet ovat ohi, jolloin tuotenäytteiden lähettäminen riitti näkyvyyden saavuttamiseen. Nykypäivänä bloggaaminen on bisnestä, eikä ilmaista näkyvyyttä käytännössä enää ole. Mainostajan ei kuitenkaan tarvitse täysin heittäytyä bloggaajien armoille, vaan kilpailuttaminen kannattaa tämänkin mainosmuodon osalta.

2. Kohti pitkäjänteisempää yhteistyötä ja bloggaajasponsorointia

Blogiyhteistyön käynnistäminen on pahimmillaan varsinaista säätöä – varsinkin, jos yhteistyökumppaneita täytyy kartoittaa etukäteen ja yhteistyömuodotkin hakevat oikeita uomiaan. Siksi bloggaajiin ja blogiportaaleihin kannattaa luoda pitkälle tulevaisuuteen luotaavia suhteita. Mitä pitkäjänteisempää yhteistyö on, sen antoisampaa se on kaikille osapuolille.

3. Pyydä apua traderush binary options

Onnistuneessa blogiyhteistyössä avain on brändiin, tuotteeseen tai palveluun sopivien bloggaajien löytäminen. Blogiyhteistyötä aloittaessa tarvitaankin tietoa niin bloggaajakentästä kuin blogosfäärissä vallitsevista kirjoitetuista ja kirjoittamattomista säännöistä. Onnistuneen blogiyhteistyön varmistamiseksi kannattaa avuksi valjastaa blogiviidakossa suunnistamaan auttava toimisto.

Ps. Vaikka blogiyhteistyö saattaakin joidenkin korvaan kuulostaa edulliselta ja nopealta tavalta saavuttaa näkyvyyttä ja lisätä kauppaa, ei blogiyhteistyö sovi kaikille brändeille. Joskus onkin parempi panostaa muualle.

Kommentoi

Samankaltaisia

Kun videobloggaajasta tuli media

15.09.2016

YouTube-tähti Soikku julkaisi viime viikolla oman mobiilisovelluksensa. Se kertoo mediamaiseman muutoksesta, jossa jokainen voi olla media. Mitä merkitystä sillä on sisältömarkkinoinnille?

Lue lisää ››››

Garmin Nordic Finland

04.06.2015

Garminin valikoiman monipuolistumisesta kertomiseen haluttiin käyttää tuoteviestintää. Neljässä toteutetussa kampanjassa hyödynnettiin menestyksekkäästi ansaittua näkyvyyttä blogeissa, aikakaus- ja sanomalehdissä sekä erilaisilla verkkosivuilla.

Lue lisää ››››

Bloggaaminen on internet-aikakauden ammatti

08.04.2015

Suomalaisbloggaajien urakehitys on kuin amerikkalainen unelma: kovaa työtä tekemällä on mahdollisuus saavuttaa huikeaa menestystä.

Lue lisää ››››

Blogiyhteistyö alkaa täydellisten kumppanien etsinnällä

23.02.2015

Jokaisen bloggaajan erityisyyden hahmottaminen asettaa vaatimuksia asiantuntijuudelle, mutta avaa myös mahdollisuuden erittäin onnistuneille ja maaliin osuville valinnoille.

Lue lisää ››››